Lotus Elise

Specificaties € 28.500,00

Bouwjaar1997
TransmissieHandgeschakeld
KM Stand74.984 km
Datum04-04-1997
Cylinders4
Vermogen motor120 PK
bodyCabriolet
cilinder inhoud1796cc
KleurBritish Racing Green
InterieurBruin

Opmerkingen


The Lotus Elise S1 – British Racing Green

We have it good, right? Cars come with heated this, cooled that, TV, satellite radio, and USB ports of varying shapes and sizes to power slabs that can display information, play music, or transport you to another world. Cars these days are great.

Except they’re not. They’re all awful imprecise lumps full of crap we don’t need. The reason we know this is because the Series 1 Lotus Elise exists, a car that does away with extraneous nonsense and keeps only the good stuff.
Flung at the world at the 1995 Frankfurt Motor Show, the Elise was something of a return to the purity of Lotus’ roots. The tiny car was based around a new bonded extruded aluminum chassis, with fiberglass body panels, new lightweight brakes, and a new lightweight motor. It showed that you didn’t need huge brawn and high price tags to turn heads. And, though both the concept Audi TT and Ferrari F50 were at the same show taking a large chunk of the limelight, the Elise grabbed headlines all over the planet.

As a package, it was pretty alluring, a simple handling-biased low-power sports car for the modern age.
As layouts go, Lotus got it right for the Elise: engine in the middle, drive at the rear, and a wheel at the extremes of each corner. The chosen motor, a 1.8-liter Rover K Series, was light out a modest 118 bhp and 122 lb-ft. Lotus said that was enough to get it from 0-100kph in 5.8 seconds and to over 190 kph. Now, while 5.8 seconds to 100kph is respectable for today, for a small sports car in the mid-Nineties that’s some solid grunt.

The shape, penned by design boss Julian Thomson, was wild for its time. Swoops, curves, and haunches everywhere.

‘If you haven’t owned a Lotus Elise S1 can you really call yourself a petrol head?!’


De Lotus Elise Series 1 is ontworpen door Julian Thomson, voormalig hoofdontwerper, en Richard Rackham. De eerste serie heeft een Rover K-series 1,8 liter viercilinder lijnmotor met 88 kW (118 pk) bij 5500 tpm en 165 Nm koppel bij 3000 tpm. Later werden de Sport 135, Sport 160 en Sport 190 modellen toegevoegd. Door motormodificaties kunnen deze modellen meer vermogen leveren. Vraag naar de mogelijkheden als u meer vermogen wenst.

Deze Elise voorzien van een 1.8 liter Rover K-Series-benzinemotor met een vermogen van 88 kW (118 pk).

Dit exemplaar is afkomstig van april 1997.

Foto's worden zo spoedig mogelijk geüpload. De foto's die u ziet zijn gebruikt als voorbeeld.


Voor meer informatie over deze auto kunt u contact opnemen met Willem van der Kooi op +31(0)30-4100490 of via Willem@vanderkooisportscars.nl

Hoewel alle gegevens met de grootst mogelijke zorgvuldigheid zijn samengesteld is Van der Kooi Sportscars niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die zou kunnen ontstaan door het gebruik van deze aangeboden informatie. Aan de in dit document verstrekte informatie kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend of aanspraken worden gemaakt wanneer deze niet door een tekeningsbevoegde is ondertekend. Alle informatie is onder voorbehoud van druk-, zet-, prijs-, en programmeerfouten. Alle afbeeldingen zoals deze getoond worden zijn auteursrechtelijk beschermd en mogen niet worden gebruikt door derden.

All specifications

merkLotus
ModelElise
Type1.8-16V 120 LHD
bodyCabriolet
gewicht(leeg)683 kg
KleurBritish Racing Green
InterieurLeder
Bouwjaar1997
Datum04-04-1997
KM Stand74.984
Vermogen motor120 PK
Cylinders4
cilinder inhoud1796 cc
CO2-emissie0 g/km
VersnellingsbakHandgeschakeld
BrandstofBenzine
Verkoopprijs€ 28.500,00
Kosten rijklaar maken€ 395,00